Strijd om Belgische toerist barst maand vroeger dan normaal los

Touroperator Neckermann opent koopjesseizoen met 7 gratis hotelnachten

Belgen die tussen 1 en 8 mei een vliegvakantie in mei of juni boeken bij Neckermann, betalen hun hotelovernachtingen niet. Toch de eerste 7 nachten niet. Met die ongebruikelijke stunt geeft Neckermann ruim een maand vroeger dan normaal het startschot van het Belgische last-minutes seizoen. Wie de komende twee maanden naar Turkije, Marokko, Egypte, Italië, Bulgarije of Macedonië op vakantie gaat, bespaart al snel 600 euro.

                                                                                ***

Touroperators geven reizigers regelmatig enkele gratis hotelnachten cadeau. Maar meestal blijft het beperkt tot 5 nachten betalen en 2 extra nachten gratis. 7 nachten gratis op hotel, het is ongezien op de Belgische markt. Neckermann wil met de stunt de strijd om de koopjesjagers onder de Belgische toeristen winnen.

“Belgen zijn verknocht aan de zomervakantie. Maar mei en juni zijn ideaal om in alle rust op vakantie te gaan. We willen Belgen aanmoedigen om ook die maanden op vakantie te vertrekken.”
Franklin Braeckman, woordvoerder van Neckermann 

4 dagen verlof voor 8 dagen vakantie

Neckermann kiest niet zomaar voor mei en juni. De touroperator speelt met de stuntweek in op de verlengde weekends om Belgische toeristen een 30 verborgen parels te laten ontdekken in meer dan 10 landen zoals Griekenland, Italië, Turkije, Tunesië, Bulgarije, Cyprus, Macedonië, Madeira, Montenegro en Marokko.  

“De Belg hoeft eind mei en begin juni slechts 4 dagen verlof te nemen om 8 dagen op vakantie te gaan. Met dank aan het verlengde weekend van Hemelvaart en het pinksterweekend. Van ons krijgen ze er de 7 hotelovernachtingen gratis bij, waardoor ze alleen de vliegreis betalen. Met de uitgespaarde euro’s kunnen ze nog extra excursies of een extra shoppingdag inlassen.”
Franklin Braeckman 

Extra mensen in contactcenter

Wie van de stuntprijzen de komende week wil genieten, moet snel zijn. Neckermann verwacht een stormloop op de koopjes. Belgen zullen daarom ook op maandag 1 mei, de dag van de Arbeid, hun reis kunnen boeken via de telefoon, website of een chatsessie.

“We bemannen onze verkoopkanalen volgende week extra. Belgen kunnen in onze kantoren, in ons contactcenter of via de chatfunctie online informatie vragen en onmiddellijk berekenen hoeveel euro’s ze besparen. Bij interesse kunnen ze meteen boeken.”
Franklin Braeckman

Over Neckermann
Neckermann groeide sinds zijn ontstaan in 1979 uit tot het grootste Belgische reismerk. De touroperator biedt diverse vakantieformules aan tegen de beste prijs/kwaliteit verhouding: van vliegvakanties, autovakanties, wintervakanties en citytrips tot cruises en wereldreizen. Het aanbod gaat van all-invakanties tot last minutes. Wereldwijd staan er 27.000 medewerkers klaar om klanten een onvergetelijke en zorgeloze vakantie te bezorgen. Neckermann België maakt samen met Thomas Cook en Pegase deel uit van Thomas Cook Group plc, één van de grootste reisconcerns ter wereld.
Voor meer informatie: www.neckermann.be

Bert Bouserie

Bepublic

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be