Student uit Kortenberg voor één maand CEO van The Adecco Group België

De 21-jarige Mattias Losoli uit Kortenberg mag zich voor één maand CEO van The Adecco Group in België noemen. Hij werd uit de laatste zeven geselecteerde studenten gekozen, na een reeks praktische en intellectuele uitdagingen. Mattias wordt tijdens de zomer één maand lang de rechterhand van Nico Reeskens, Country Manager van The Adecco Group Belgium. Het bedrijf wil met het initiatief ‘CEO for One Month’ de ambitie van jongeren aanwakkeren en hen klaarstomen voor een toekomstige managementpositie.

Liefst 2.529 kandidaten namen dit jaar deel aan ‘CEO for One Month’, dat intussen voor de vijfde keer werd georganiseerd. Tijdens de voorrondes werden alle kandidaten gescreend op probleemoplossend vermogen, leergierigheid, gebruik van sociale media, klantgerichtheid, talenkennis, communicatie en teamwork. Elke student uit het hoger onderwijs kan zich kandidaat stellen voor de wedstrijd, ongeacht de leeftijd of richting.

Na een reeks selectierondes bleven nog zeven ambitieuze kandidaten over. Zij namen afgelopen vrijdag deel aan een bootcamp, een dag vol praktische en intellectuele uitdagingen, vergelijkbaar met een dag uit het leven van een CEO. Op het programma: uitwerken van een business case, debatteren alsof je in de directieraad zit en een speeddatingsessie met het management.

Uiteindelijk werd de 21-jarige Mattias Losoli uit Kortenberg die voor burgerlijk ingenieur studeert als winnaar gekozen. Hij mag zich deze zomer een maand lang de rechterhand van Nico Reeskens, Country Manager van The Adecco Group, noemen.

“Dit is gewoon fantastisch. Ik heb mij pas op de valreep ingeschreven met het idee: baat het niet, dan schaadt het niet. Een ganse maand samenwerken met een gedreven CEO als Nico vind ik de max. Ik wil de ervaringen die ik opdoe tijdens die maand gebruiken om leeftijdsgenoten te inspireren; Want mijn motto is: niet alleen denken, maar ook doen.”

Mattias Losoli, CEO for One Month 2018, The Adecco Group Belgium

Ervaring en inzicht
The Adecco Group wil jongeren via deze weg de kans geven om managementervaring op te doen op het allerhoogste niveau. Het is een unieke mogelijkheid om inzicht te krijgen in wat het is om een bedrijf te leiden. Als wereldleider op vlak van personeelsoplossingen kent het bedrijf de arbeidsmarkt als geen ander. Het staat jongeren bij door hen carrière-advies te geven en hen mogelijkheden te bieden om werkervaring op te bouwen.

“Onze jongeren zijn ambitieuzer dan ooit tevoren. Hen zien groeien van student naar leider in spe via een programma als CEO for One Month, dat is waarom we het doen. Ik kijk er naar uit om Mattias een maand lang aan mijn zijde te hebben. Ik hoop door hem uitgedaagd te worden. Dat maakt het voor ons allebei interessant.”  

Nico Reeskens, Country Manager The Adecco Group Belgium

De wedstrijd ‘CEO for One Month’ loopt in 49 landen wereldwijd, waar telkens één winnaar aan de slag gaat met de Country Manager. Uit de 49 winnaars wordt bovendien één kandidaat gerekruteerd als ‘CEO for One Month’ van The Adecco Group wereldwijd. Global CEO Alain Dehaze zal de kandidaat persoonlijk coachen en zijn kennis en ervaring delen in het leiden van een Fortune 500-bedrijf met 33.000 werknemers over de hele wereld

Lisa Kaspers

Bepublic - Bereal

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be