Supporters Rode Duivels en Red Flames steken zorgverleners hart onder de riem met virtuele Mexican Wave

Supporters Rode Duivels en Red Flames steken zorgverleners hart onder de riem met virtuele Mexican Wave

Opbrengst solidariteitsactie ‘The 1895 Wave for Support’ ten voordele van Rode Kruis

Fanclub 1895, de officiële supportersclub van al onze nationale voetbalploegen, lanceert samen met de KBVB en op initiatief van enkele van zijn supporters, een virtuele wave. Met een grote, online solidariteitsactie, die “The 1895 Wave for Support” heet, kunnen Belgische voetbalfans hun steun betuigen aan alle zorgverleners van ons land voor hun inzet in de strijd tegen het coronavirus. De opbrengst gaat integraal naar het Belgische Rode Kruis. De organisatie zal met het geld mondmaskers, verzorgingshandschoenen en ontsmettingssprays aankopen voor zijn vrijwilligers.

Als één golf achter onze zorgverleners met Rode Duivels, Red Flames en andere bekende Belgen 

De Koninklijke Belgische Voetbalbond en 1895 Official Belgian Fan Club roepen alle supporters op om tussen 5 mei en 13 juni een korte video op te laden op www.waveforsupport.be waarin hij/zij de iconische wave-beweging uitvoert. Iedereen ziet zichzelf vervolgens meteen in de virtuele mexican wave tussen zijn of haar voetbalidolen en andere bekende gezichten. De actie eindigt symbolisch op 13 juni, de dag dat de Rode Duivels hun EK zouden starten. Dan wil de KBVB de langste virtuele mexican wave, voor alle zorgverleners in ons land.

“We applaudisseren al anderhalve maand elke avond stipt om 20.00 uur voor onze eigen deur voor alle verplegers, artsen en vrijwilligers als dank voor hun heldenwerk in de strijd tegen het coronavirus. Ook onze fantastische supporters van onze nationale teams willen hun steentje bijdragen ter ere van al deze mensen die achter de schermen werken. Geen betere manier om dat met een grote wave te doen, zoals wanneer we onze voetbalhelden steunen.”
Ertan Elibol, medewerker 1895 

25 euro voor bus ontsmettingsspray, 40 euro voor 14 FFP2-mondmaskers

De virtuele wave is meer dan een symbolisch gebaar. Supporters hebben ook de mogelijkheid om vrijblijvend een schenking te doen ten voordele van het Rode Kruis en haar medewerkers. Die donaties, van een vrije gift tot 25, 40 of 75 euro, helpen het Rode Kruis hulpbehoevenden in heel België te blijven ondersteunen in hun strijd tegen het coronavirus.

“Onze vrijwilligers zetten zich al weken in voor de strijd tegen COVID-19. De nationale wave zal hen en onze collega-zorgverleners de mentale boost geven die nodig is om te kunnen blijven doorgaan. Maar ook de financiële steun van de actie blijft nodig om zoveel mogelijk kwetsbare mensen in nood te bereiken. Zo helpen supporters ons met 25 euro al ontsmettingsspray aan te kopen om een ziekenwagen te ontsmetten. Met 40 euro kunnen we 14 FFP2-mondmaskers voor onze zorgverleners inkopen en voor 75 euro kunnen we ons genoeg verzorgingshandschoenen aanschaffen om een week ziekenvervoer te organiseren van mogelijks besmette patiënten.”
Ine Tassignon, woordvoerster Rode Kruis 

Doe de 1895 Wave for Support samen met Janice Cayman, Jan Vertonghen en Siebe Schrijvers

Janice Cayman, Tine De Caigny, Dries Mertens, Thomas Meunier, Jan Vertonghen zijn maar enkele van de Red Flames en Rode Duivels die nu al hun filmpje hebben ingestuurd. Ook Belgian Red Lion Loïck Luypaert en Siebe Schrijvers, aanvoerder van de U21 op het voorbije EK, hebben hun wave alvast gedeeld. Net als KBVB-CEO Peter Bossaert en ex-Rode Duivels Marc Degryse en Geert De Vlieger. De komende dagen komen daar nog meer internationals bij en ook de bondscoaches hebben hun wave alvast klaar. Nu is het aan de Belgen.

Supporters die willen waven voor onze zorgverleners en vrijblijvend een gift willen doen aan het Rode Kruis kunnen surfen naar www.waveforsupport.be.

Contacteer ons
Pierre Cornez Press officer, KBVB
Ine Tassignon Woordvoerster, Rode Kruis
Pierre Cornez Press officer, KBVB
Ine Tassignon Woordvoerster, Rode Kruis
Over Bepublic

Wij pakken communicatie journalistiek aan. We zorgen ervoor dat jouw organisatie relevant communiceert. Op de juiste manier, en met het juiste publiek.