Tenten lossen schaarste aan Spaanse hotelkamers op

Neckermann pakt uit met lastminute-tentvakanties naar Ibiza

Spanje is deze zomer een topbestemming voor de Belgen om op vakantie te gaan. De populariteit van het land is zo groot dat er vandaag een tekort is aan hotelkamers. Touroperator Neckermann lost dat op door bij een lastminute vliegticket naar Spanje een tent cadeau te doen.

                                                                       ***  

Het wispelturige Belgische weer en het einde van het Europees Kampioenschap voetbal deed de Belg de voorbije week naar lastminutes naar de zon grijpen. Topbestemming bij uitstek was daarbij Spanje. Die populariteit blijkt nu een keerzijde te hebben. Wie nog naar Spanje wil reizen de komende weken, vindt nog moeilijk een hotelkamer. Heel wat Spaanse hotels zijn volgeboekt.

“We zagen de voorbije week de lastminutes naar de zon met meer dan 50% stijgen ten opzichte van dezelfde periode vorige jaar. Dat zorgt ervoor dat er op veel bestemmingen in Spanje slechts een beperkt aantal hotelkamers meer vrij zijn. Er is nood aan extra slaapplaatsen.”
Koen van den Bosch, woordvoerder Neckermann

Lastminute naar Spaanse zon met de tent

Touroperator Neckermann creëert met een alternatief vakantieconcept extra slaapplaatsen in Spanje. Testcase voor de nieuwe vakantieformule is het populaire vakantie-eiland Ibiza. Belgen die in juli een lastminute naar het Spaanse eiland boeken, krijgen van de reisorganisatie een tent cadeau. Reizigers krijgen meteen ook een lijst suggesties van leuke campings op bestemming mee.

“We testen onze tentvakanties eerst uit bij het jonge volkje. Voor 100 euro kunnen zij in juli een lastminute naar Ibiza boeken. Voor dat budget krijgen ze een vliegtuigticket heen-en terug en een code waarmee ze gratis hun tent kunnen ophalen in een verdeelpunt van Collishop.”
Koen van den Bosch 

Geen afval creëren

Vorig jaar was er nog veel te doen rond jongeren die hun tent achterlieten op Rock Werchter. De touroperator roept op om respect te hebben voor de vakantiebestemming en de tenten terug te brengen naar België.

“Als reisorganisatie promoten we verantwoord reizen. Daarbij hoort ook verantwoordelijkheid om je vakantiebestemmingen netjes achter te laten. Voor elke tent die de jongeren terugbrengen, verdienen ze een vakantiebon van 20 euro. Als het concept aanslaat, breiden we onze tentvakanties mogelijk uit naar andere Europese bestemmingen.”
Koen van den Bosch

Over Neckermann

Neckermann groeide sinds zijn ontstaan in 1979 uit tot het grootste Belgische reismerk. De touroperator biedt diverse vakantieformules aan tegen de beste prijs/kwaliteit verhouding: van vliegvakanties, autovakanties, wintervakanties en citytrips tot cruises en wereldreizen. Het aanbod gaat van all-invakanties tot last minutes. Wereldwijd staan er 27.000 medewerkers klaar om klanten een onvergetelijke en zorgeloze vakantie te bezorgen. Neckermann België maakt samen met Thomas Cook en Pegase deel uit van Thomas Cook Group plc, één van de grootste reisconcerns ter wereld.
Voor meer informatie: www.neckermann.be

Koen van den Bosch

Woordvoerder, Neckermann

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be