Tweede #DEVILTIME campagne brengt fans Rode Duivels in Oosterse sferen

Voetbalbond creëert warme sfeer voor thuisfans tijdens WK:

  • Stevig fandorp in Vilvoorde, in heuse ‘Lawrence of Arabia’ stijl ​
  • Speuren naar Duivelse QR-codes om tal van leuke goodies in de wacht te slepen
  • Virtuele RBFA-wereld voor jongste fans in het populaire game Roblox

Een maand voor de openingsmatch van het WK lanceert de Belgische voetbalbond een grootschalige campagne om de fans op te warmen. #DEVILTIME dompelt België onder in een heuse Oosterse sfeer en doet iedereen ervan dromen dat ons nationale elftal een extra sprookje toevoegt aan de verhalen van Duizend-en-een-nacht. De voetbalbond poot enerzijds een echt fandorp neer in Vilvoorde. Daarnaast ​ kunnen fans met een ludieke spaaractie Duivelse QR-codes verzamelen en ruilen tegen leuke gadgets. Tot slot heeft de KBVB voor de allereerste keer ook een speciale actie in petto voor de allerjongste fans: zij kunnen zich uitleven in een virtuele RBFA wereld in het populaire Roblox.

Tijdens het Europees Kampioenschap in 2021 lanceerde de Belgische voetbalbond voor de allereerste keer een #DEVILTIME-campagne. Voor het WK steekt de KBVB de #DEVILTIME-campagne in een ‘Lawrence of Arabia’ kleedje. Bedoeling is om de vele thuisfans tijdens de koude wintermaanden onder te dompelen in een warme sprookjessfeer van Duizend-en-een-nacht en te laten dromen van een nieuw succesvol WK. Zo hoopt de KBVB dit najaar een zo groot mogelijke supporterskaravaan op de been te brengen.

“Heel veel Belgen krijgen de kans niet om de Wereldbeker dit jaar ter plaatse te volgen. Bovendien is een WK in het najaar iets ongewoons. Daarom willen we nog meer dan bij de vorige toernooien onze fans verenigen en een échte wedstrijdbeleving bieden. Dat is waarom we een groot fan village neerpoten. Op die manier kunnen de fans zich als één blok achter onze Rode Duivels scharen en kan de Gouden Generatie na 2018 nog eens schitteren.”
Manu Leroy, Directeur Marketing en Communicatie van de KBVB

Fandorp met soek, vuurspuwers en buikdansers

Vilvoorde krijgt de eer om het officiële fandorp van de Rode Duivels te herbergen tijdens het WK. De Belgische voetbalbond tovert het Asiat Park om tot een Oosters dorp waar fans alle wedstrijden van de Belgen live zullen kunnen volgen op grote schermen en ondergedompeld worden in de sfeer van de sprookjes van Duizend-en-een-nacht. Waarzegsters, buikdanseressen en vuurspuwers geven de supporters op de tonen van Stubru-dj’s er elke match een warm gevoel in een overweldigende voetbalambiance te midden van een uniek decor.

“We zijn vereerd om als thuisstad van Yannick Carrasco alle supporters van de Rode Duivels uit het hele land te mogen ontvangen. Met het Asiat Park spelen we ook één van onze nieuwe troeven uit. Voor de zeer diverse voetbalfans uit Vilvoorde is dit een ideale kans om in de beste omstandigheden en in de gekste WK-sfeer de Rode Duivels te kunnen volgen en dat samen met supporters van over het hele land.”
Burgemeester Hans Bonte van Vilvoorde

Het Fan Village is toegankelijk op de dagen dat de Rode Duivels spelen. Dat is dus al zeker het geval op woensdag 23 (België - Canada) en zondag 27 november (België - Marokko) en op donderdag 1 december (Kroatië - België). Als de Rode Duivels doorstoten naar de knock-outfase van het WK opent het fandorp ook zijn deuren. Tickets zijn vanaf vandaag te koop vanaf 10 euro.

Speuren naar Duivelse QR-codes via ludieke spaaractie

De KBVB breit tijdens het WK een vervolg aan de ludieke spaaractie die het uitwerkte voor de Red Flames de voorbije zomer. Net als tijdens het EK voor de vrouwen, zullen fans opnieuw op zoek kunnen gaan naar duizenden QR-codes. Door die codes te scannen met de RBFA-app, sparen fans punten die ze kunnen inruilen voor leuke goodies zoals gehandtekende truitjes, smartphones, voetballen, concerten en veel andere leuke gadgets. Deze keer zijn het geen vlammetjes, maar Duivelse QR-codes.

De speurtocht naar vlammetjes creëerde een enorm speelse ervaring bij de fans van onze Flames tijdens het voorbije EK. Toen werden maar liefst 40.000 QR-codes gescand. Daarom hebben we besloten een soortgelijke zoektocht op te zetten voor de fans van onze Rode Duivels. De codes vinden onze fans terug in het fandorp in Vilvoorde, via onze digitale kanalen en onze partners. Vanaf begin november start de speurtocht.”
Manu Leroy, Directeur Marketing en Communicatie van de KBVB

Virtuele wereld in Roblox voor de jongsten

De voetbalbond vergeet tijdens dit WK ook de jongste fans niet. De KBVB bouwt samen met ING een RBFA wereld in het populaire videospelletje Roblox. Hierover zal de KBVB begin november meer informatie geven.

Wie zich al wil opwarmen voor het WK kan dat doen met de campagnevideo van #DEVILTIME of kan zijn tickets voor het fandorp in Vilvoorde kopen via The Desert - CM.com.

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be