Vraag naar software testing in één jaar tijd verdubbeld

CTG neemt 50 extra medewerkers aan voor digitale economie

Op één jaar tijd is het aantal aanvragen voor software testing verdubbeld. Dat stelt IT-dienstverlener CTG vast, marktleider in België op vlak van het testen van software. De stijging komt er omdat bedrijven meer software en apps lanceren en ze ook grondiger willen testen. CTG zoekt voor 2018 vijftig extra medewerkers om de vraag te kunnen volgen.

Een app om eten te bestellen, een digitaal loket in een ziekenhuis, een app om elektronisch te betalen. Onze leefwereld wordt elke dag digitaler. En bedrijven springen op die digitale kar. Maar dat doen ze niet onvoorbereid.

“Bedrijven kunnen het zich minder en minder veroorloven om een software of app te lanceren met fouten. Een kleine bug die het computersysteem platlegt of een populaire app vertraagt of buiten dienst stelt, kost niet alleen handenvol geld. Het brengt het bedrijf ook grote imagoschade toe.”
Pieter Vanhaecke, directeur van de Europese Testing-divisie bij CTG

Meer dan 1.600 trainingsdagen in 2017

CTG, marktleider op vlak van software testing, gaf in 2017 ruim 1.600 trainingsdagen. Dat is in vergelijking met 2016 ruim een verdubbeling. Het aantal mensen dat een training volgde bij CTG verdrievoudigde het voorbije jaar tot gemiddeld 7 mensen per werkdag.

“De stijgende vraag naar softwaretesting heeft te maken met het hoge tempo om nieuwe functionaliteiten en apps te lanceren. Voor de digitalisering was er een keer per kwartaal een nieuwe softwarerelease, nu is dat bijna dagelijks. Ook willen gevestigde bedrijven even wendbaar zijn als de Ubers en Airbnb’s van deze wereld. Alleen slepen zij hun bestaande IT-systemen mee. Als ze de digitale transformatie succesvol willen afronden, is het de bedoeling dat dit gebeurt zonder aan kwaliteit in te boeten.”
Pieter Vanhaecke

50 extra testers nodig om vraag te volgen

In 2017 groeide het aantal test consultants bij CTG tot 150. Dat is een stijging met meer dan 30% ten opzichte van 2016. En diezelfde groei zal zich in 2018 doorzetten. CTG zoekt vandaag 50 extra softwaretesters om de vraag van de markt te kunnen volgen.

“De vrees dat digitalisering jobs zal kosten, is ongegrond. Digitalisering creëert vandaag al extra werkgelegenheid en nieuwe uitdagingen voor bestaande jobs. Wij zijn in het hele land op zoek naar pas afgestudeerden met een IT-achtergrond die we zelf opleiden in onze CTG Academy. Maar ook 50+’ers die op zoek zijn naar een carrièrewending zijn welkom. Onze afdeling moet opnieuw met meer dan 30% groeien.”
Pieter Vanhaecke

Over CTG
CTG (NASDAQ: CTG) verstrekt specifieke IT-diensten en -oplossingen in diverse takken van het bedrijfsleven, en biedt zo een antwoord op de noden en uitdagingen van klanten in sterk groeiende branches in Noord-Amerika en West-Europa. CTG levert ook strategisch personeel aan belangrijke technologiebedrijven en grote organisaties. Het bedrijf kan bogen op meer dan 50 jaar ervaring en gepatenteerde methodologieën, en heeft een bewezen staat van dienst wat betreft de betrouwbare levering van hoogwaardige, branchespecifieke personeelsdiensten en oplossingen voor zijn klanten. CTG heeft vestigingen in Noord-Amerika, West-Europa en India. De onderneming publiceert regelmatig nieuws en andere belangrijke informatie op www.ctg.com.
 

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be