Zomersolden waren een succes

Keyware registreert meer transacties én hogere bedragen per transactie

  • Aantal elektronische transacties tijdens de solden stijgt met 5 procent.

  • Ook uitgave per transactie stijgt.

  • Winkeliers kregen 6 procent méér geld binnen dan in juli 2014.  

De zomersolden zijn een pak succesvoller geweest dan vorig jaar. Tijdens de maand juli verwerkte elke winkelier gemiddeld 5 procent méér betalingen dan in juli 2014. Dat blijkt uit cijfers van Keyware, de nummer twee in de sector van elektronische betalingen. Er waren niet alleen meer transacties, de consumenten gaven ook meer uit.

“De zomersolden waren een succes. Want de klanten voerden niet alleen meer betalingen uit, ze gaven per transactie ook meer uit dan vorig jaar.”

Keyware-CEO Stéphane Vandervelde.

Over de hele julimaand bekeken — tussen 1 en 28 juli 2015 — verwerkte iedere winkelier gemiddeld 5,13 procent méér transacties dan tijdens dezelfde periode vorig jaar. Door het grote aantal betaalterminals zijn de cijfers van terminalverhuurder Keyware een uitstekende graadmeter voor het succes van de kleinhandelaars in alle sectoren.

De winkeliers kregen niet alleen meer betalingen te verwerken, hun klanten gaven per transactie ook gemiddeld iets meer uit. Daardoor stegen de inkomsten per winkelier tijdens de solden zelfs met 6,20 procent ten opzichte van de zomersolden van 2014.

De goede cijfers zijn voor een groot deel te danken aan een uiterst succesvolle eerste week van de solden. Toen registreerden de betaalterminals van Keyware maar liefst 19 procent méér transacties dan in de eerste juliweek van 2014. “De airconditioning in winkels en winkelcentra was tijdens de hittegolf duidelijk een aantrekkelijk toevluchtsoord”, zei Keyware-CEO Stéphane Vandervelde toen.

“Tijdens die eerste soldenweek werd er per transactie gemiddeld minder uitgegeven, maar dat is in de weken erna gecompenseerd. De winkeliers kunnen dus spreken van een goede solden.”

Stéphane Vandervelde

Over Keyware

Keyware is een vooraanstaande leverancier van oplossingen voor elektronisch betalen, getrouwheidssystemen, identiteitstoepassingen en daaraan verwant transactiebeheer. Keyware is gevestigd in Zaventem, België en meer informatie is beschikbaar op www.keyware.com.

Stéphane Vandervelde

CEO, Keyware

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be