Belg kiest voor verre bestemmingen in paasvakantie 2016

Touroperator Neckermann merkt stijging van 53% in vergelijking met Pasen 2015

  • 53% meer boekingen naar verre bestemmingen tijdens paasvakantie

  • Ook reizen dichter bij huis blijven goed scoren

  • Belg heeft zin in ‘tweede’ vakantie


Er kiezen dit jaar opvallend meer Belgen voor een verre reis met Pasen. Touroperator Neckermann telt voor de paasvakantie 53% méér boekingen voor verre reisbestemmingen dan in de paasvakantie vorig jaar. “We merken dat de Belg deze paasvakantie extra warm loopt voor verre bestemmingen. Thailand, de Caraïben en Sri Lanka doen het ongelooflijk goed,” zegt woordvoerder Koen van den Bosch.

                                                          ***

Thailand is populairste bestemming

Hoe verder, hoe liever: dat lijkt wel het adagium bij de reizende Belg. Neckermann telt een stijging van 53% voor verre reisbestemmingen in de paasvakantie. Thailand staat daarbij met stip op één. Phuket blijft er de populairste regio, maar Bangkok stijgt sterk. Daarnaast scoren de Caraïben goed. Steeds meer Belgen ontdekken de Dominicaanse Republiek en Mexico.

Cuba blijft hot nu de Verenigde Staten de economische boycot met het land hebben opgeheven. Ook Sri Lanka zit in de lift en sluit de top 5 van populairste verre bestemmingen af.

"De Belg kiest voor zonzekerheid, vier- en vijfsterrenhotels en voor een all inclusive formule.”

Koen van den Bosch, woordvoerder bij Neckermann

Dat steeds meer Belgen kiezen voor verre reizen, betekent echter niet dat de klassieke vakantieoorden deze paasvakantie inboeten aan populariteit. Na analyse van de boekingen bij touroperator Neckermann blijkt dat Antalya, Tenerife, Gran Canaria, Heraklion en Egypte een hoge bezetting blijven hebben.

"Dat ondanks de stijging van de verre reisbestemmingen, de reizen dichter bij huis het ook goed blijven doen, toont aan dat het consumentenvertrouwen de laatste maanden steeg. De Belg boekt dan ook vlot een tweede vakantie." 

Koen van den Bosch


Families met kinderen kiezen steeds vaker voor cruises

Een opvallende conclusie uit de paasboekingen van touroperator Neckermann is nog dat gezinnen vaker voor cruises kiezen. De touroperator telt concreet 20% meer boekingen dan normaal door families met kinderen. Dat betekent dat in de paasvakantie een vierde van alle geboekte kajuiten op de cruiseschepen familiehutten met drie en vier bedden zijn. Zo’n 65% van de cruises gaat deze paasvakantie de Middellandse Zee op. Maar ook cruises naar de Emiraten, een typische winterbestemming, doen het dit jaar goed omdat de paasvakantie zo vroeg valt.

"Belgische families met kinderen hebben duidelijk de weg gevonden naar cruises. De tijd dat cruises alleen iets waren voor bejaarde koppels, ligt ver achter ons." 

Koen van den Bosch


Over Neckermann

Neckermann groeide sinds zijn ontstaan in 1979 uit tot het grootste Belgische reismerk. De touroperator biedt diverse vakantieformules aan tegen de beste prijs/kwaliteit verhouding: van vliegvakanties, autovakanties, wintervakanties en citytrips tot cruises en wereldreizen. Het aanbod gaat van all-invakanties tot last minutes. Wereldwijd staan er 27.000 medewerkers klaar om klanten een onvergetelijke en zorgeloze vakantie te bezorgen. Neckermann België maakt samen met Thomas Cook en Pegase deel uit van Thomas Cook Group plc, één van de grootste reisconcerns ter wereld.

Voor meer informatie: www.neckermann.be

Koen van den Bosch

Woordvoerder, Neckermann

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be